papirtosse

lørdag den 17. januar 2015

18 års fødselsdag og lyskasse-

hvor dejligt en alder (ikke fordi jeg ønsker mig tilbage - men det var andre tider... :-). Vi blev i går inviteret til vores bedste venners datters fødselsdag. Selv om afstander er stor, så ses vi alligevel et par gange om året. Vi har en lang historie sammen - i glæde og sorg. Og nu er den sidste af børnene bleven 18 år. Vi har kendt hende siden hun blev født og havde den fornøjelse, at følge hendes opvækst meget tæt på. :-).  Så vi glæder os rigtig meget. Fik lyst til at lave et kort til hende med det samme... Hun øsnker sig penge til en tur til USA.



 i den lille konvolut kommer der en skilling i :-)


 Og på "forsiden" et lille brev.

Jeg har længe spekuleret over lyssætning til at tage fotos med. Så så jeg i et gammel fotoblad en opskrift, hvordan man billigt og nemt kan lave en lyskasse. Tog mig sammen i går aftes og fil flikket sådan en sammen. Det virker nogenlunde... jeg mangler en ekstra lampe så lyset også kan komme ind af begge sider. Så turen går nok til genbrugen på mandag :-).




Kan i have en god dag.

8 kommentarer:

  1. Hvor er dit kort smukt, og ingen tvivl om at du har gennemtænkt hvad, hvordan og hvorledes. Og lagt følelser i.
    Det er dejligt med den slags venskaber. De er guld værd. Jeg håber I får en dejlig dag.

    Den lyskasse har jeg også set, og tænkt på at lave......men har aldrig fået taget mig sammen.....måske gør jeg det en dag !

    SvarSlet
  2. Utrolig smukt kort du har lavet her. Såå smukt og personmligt tilegnet til lejligheden. Skønt med så gode venner gennem alle de år, de er bestemt guld værd.
    Også en fin lyskasse du har lavet. Becca Feeken havde engang en tutorial også på at lave sådan en, og jeg har også tit tænkt på det, men ikke lige kommet videre, og manden har en eller anden ide om at lave det inde i et skab i stedet for, for at undgå skygger siger han, men lad os se, hvem af os der kommer først så ha ha ha.
    Håber I får en rigtig god fest med jeres venner.

    SvarSlet
  3. Et rigtig flot skærmkort du har lavet....

    SvarSlet
  4. et rigtig smukt kort ,hvordan laver man sådan en kasse ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tog en lille flyttekasse. skal vidue i på 2 sider og i toppen (5 cm fra kanten, så silkepapiret kan gøres fast og kassen forbliver stabil. Indvendig baggrundsfladen og bunden hvid karton. Resten indvendig sort karton (side"paneler, loftet) for at undgå reflektioner. Kostpris 25 kroner. Man belyser med et spotlys fra hver sin side og et oven fra.

      Slet
  5. Fedt kort du har lavet, og super god idé med lyskassen, jeg synes tit det er svært at få taget nogle rigtig gode billeder :)

    SvarSlet
  6. Flot kort.
    Lyskassen må prøves

    SvarSlet
  7. Smukt kort. Og fin lyskasse - god ide :-)

    SvarSlet